Vi finns även i dessa städer:

Frågor & svar om ditt blombud i Södertälje

Vad gäller för dem olika storlekarna?
Vi har storlekarna Standard, Elegant & Lyx på vissa buketter. Oavsett storlek kommer buketten hålla samma form och färg, det är bara storleksmässigt buketten ändras.

Vilka tider levererar ni blomsterbuden?
De flesta buden lämnas mellan 8:00-20:00, under större högtider som alla hjärtans dag och julveckan kan det bli både tidigare och senare.
Leveranser till företag skickas alltid ut under kontorstider.
Begravningsbeställningar skickas alltid ut direkt till kyrkan i god tid före begravningen börjar.

Får man en leveransbekräftelse när blommorna blivit lämnade?
Ja, det skickas ut ett leveransbesked till den uppgivna mejl adressen som uppgavs i ordern, ibland kan dem skickas ut efter leveransen skett då butikerna har mycket att göra.

Kan man vara anonym när man beställer blommor?
Ja, enda informationen mottagaren får är korttexten du skriver med i beställningen. Vi ger aldrig ut någon annan information om dig som beställare.

Vilka orter inom Södertälje levererar ni till?
Under våra leveransvillkor står alla orter och budpriser vi levererar till, finns inte vald ort med kan ni skicka blombud med www.flowerhouse.se som har leveranser inom hela Sverige.

Begravningsblommor i Södertälje, hur funkar det?:
Ni fyller i all information om begravningen i kassan, sedan levererar vi blommorna direkt till kyrkan/kapellet så blommorna finns där i god tid innan begravningen börjar. Önskar ni begravningsband hittar ni det under alla begravningsblommor, fyll i text under Band 1 och Band 2.

Får hängas dörr checkrutan i kassan:
Den rutan behöver vara i kryssad för att vi ska kunna leverera blombudet när vi även fått portkod eller info om att det är ett radhus/villa utan att ringa mottagaren innan. Gäller det ett företag blommorna ska till lämnar vi alltid till receptionen på företaget.

Ifall jag inte hittar det jag söker på er sida?
Då kan ni skriva in önskemål om blommor/färg/form under "Meddelande till oss" i kassan så gör vi vårt bästa för att skapa det för den prisklassen ni valt.

Har ni någon begränsning på korttexten man skriver till sitt blomsterbud?
Nej, det har vi inte, den kan innehålla så många tecken som önskas och det funkar med de flesta språk då vi kopierar det till utskrift. Alla blombud har en möjlighet att skickas med korttext, vill man ha ett finare kort med motiv finns det att välja under Tillvalsprodukter i vänster produktlista.

Kommer blommorna fram på önskat leveransdatum?
Vi försöker alltid att se till att blommorna kommer ut på önskat leveransdatum. Dock kan det finnas vissa hinder på vägen som gör att det blir leveransförseningar. Om vi ej får hänga blommorna på dörren måste vi få tag i mottagaren innan vi levererar eftersom vi inte har tillåtelse att blommorna får hängas på dörren. Eller om det saknas uppgift om portkod så måste vi också kontrollera detta med mottagaren först. Ett tomt fält räknas inte som att portkod inte finns utan det räknar vi som en ofullständig uppgift. En annan orsak till leveransförseningar kan vara vädret. Om det är för kallt ute för att vi ska kunna hänga blommorna på dörren så måste vi också komma i kontakt med mottagaren innan leverans kan ske. Ibland så blir det så att mottagaren väljer att vilja ha blommorna till en alternativ adress eller annan dag och då är det mottagarens önskemål vi måste rätta oss efter.

Hur vet jag att min order gått igenom?
Du får alltid en orderbekräftelse till din uppgivna mejl när orden är betald och uppgifterna ifyllda. Om du inte fått en orderbekräftelse – titta i din skräpkorg om den hamnat där, annars mejla oss på info@skickablommorsodertalje.se.

Jag vill inte att ni ringer innan ni kör ut blommorna, vad behöver jag lämna för uppgifter?
Då behöver vi uppgifter om portkod/porttelefon (även om det ej finns kod t ex villa/radhus eller öppen port) vi behöver även ett godkännande att blommorna får lämnas utanför dörren ifall ingen öppnar. Är det porttelefon behöver vi veta säkert att personen finns hemma mellan budtiderna. Felaktig information som gör att blommorna kommer i retur skickas inte ut igen - utan antingen ny budavgift eller att mottagaren får hämta dem i butik gäller då.

Kan jag göra ändringar i min redan lagda order?
Ja, skicka ett mail till oss så fort du vet vilken ändring du vill göra så ordnar vi det, såvida blommorna inte redan är på väg ut med budfirman. Enklast är ifall du svarar på den orderbekräftelse du fått med önskade ändringar.

Ser buketten ut som på bilden?
Vi försöker alltid göra buketten så lik som möjligt men det kan förekomma vissa lokala avvikelser i nyans eller sort. För att inte riskera fördröjning i leveransen blir vi ibland tvungna att fatta ett eget beslut utan att du som kund blir kontaktad. Vi tar alltid hänsyn till färg och form om vi behöver göra en lokal avvikelse. Andra orsaker som kan göra att buketten inte ser ut exakt som på bilden kan ha att göra med att man klippt upp snöret runt buketten och det har då förlorat dess form, eller att blommorna är knoppiga vid leverans kan göra att buketten upplevs mindre än den du valt. Ge det några dagar så ser du att blommorna slår ut och får en annan fyllighet.

Hur länge håller blommorna?
Det är olika beroendes på vad det är för sorts blommor du beställt, men i regel håller en bukett mellan 5-10 dagar. För att vi ska kunna behandla en reklamation om en leverans varit dålig så behöver vi veta detta inom 48 timmar från det att blomman levererats, för att vi i vår tur ska kunna informera vår grossist om det. Vi behöver även ha en bild på blommorna så att vi kan göra en bedömning om vad som har hänt.

Behöver jag göra nått med blommorna när jag packat upp dem?
Alla blommor behöver en ny snitt yta med en vass kniv. Att banka på stjälkarna eller klippa av stjälkarna försämrar bara hållbarheten så undvik gamla husmorsknep. Sätt dem i ljummet vatten (förutom tulpaner som vill ha svalt vatten) och se till att det alltid finns vatten i vasen. Förläng hållbarheten genom att ställa svalt (ca 8-10 grader) och mörkt om natten.